کوهستان

بزقوش

بزقوش، 3 و 4 بهمن 87

پنجشنبه، 3 بهمن: حرکت 7.5 صبح پنجشنبه از تهران

ساعت 16:30 روستای اسب فروشان – آبگرم الله حقّی،  شب مانی در مسجد ده با مهمان نوازی بی حد و حصر اهالی روستا

جمعه، 4 بهمن: صبح ساعت 6:45 حرکت کردیم و یالی رو صعود کردیم که منتهی به یالی می شد که جانپناه روی اون قرار داشت. ناگفته نماند ما جبهه ی شمالی رو صعود می کردیم که جهت کلی صعود به سمت جنوب بود. حرکت روی یال منتهی به جانپناهی نوساز و تر و تمیز، و با ظرفیت حدود 20 تا 25 نفره می شد. جانپناه در اواخر یال و نزدیکای محل رسیدن یال به خط الرأس قرار دارد. ما ساعت 10:30 به جانپناه رسیدیم. از جانپناه باید وارد دره ی سمت غرب شد و مسیر رو به طرف جنوب غرب به صورت تراورسی از شمال دره ای کوچک ادامه داد تا پای قله رسید و نهایتا قله ی اصلی رو صعود کرد. قله ی بزقوش ساعت 13. چند عکس در هوای آفتابی ولی سرد بزقوش و فرود به سمت جانپناه از مسیر رفت. با این تفاوت که در نیم ساعتی جانپناه دنباله روی عده ای شدیم که از مسیر تابستانه و قسمتی که ظاهرا بهمن گیر بود عبور کردند و 14:15 جانپناه بودیم. خلاصه 16:30 کنار رودخانه و روستای الله حقی بودیم و 3 بامداد تهران.

*از سراب تا روستای اسب فروشان تاکسی خطی وجود دارد.

** بهتر است برنامه سه روزه باشد که از مکانهای دیگر منطقه ی آذربایجان هم دید و بازدیدی باشد. چون کمتر فرصت می شود مسافت حدود 700 کیلومتری تهران تا سراب طی شود!

*** اهالی روستا بسیار خونگرم و دوست داشتنی هستند. بهتر است یک فرد مسلط به آذری همراه گروهتان باشد!

فایل GPS مسیر را از اینجا دانلود کنید.

فایل KML مسیر را از اینجا دانلود کنید.